sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Viime torstaina etäopetuksessa käytiin läpi erilaisia sosiaalisen median käyttömahdollisuuksia opetuksessa, jotka olivatkin itselle suurimmaksi osaksi tuttuja. Facebook, LinkedIn, Whatsapp ja Twitter ovat aktiivisessa käytössä, vähän vähemmän aktiivisesti käytän mm. Instagramia ja Pinterestiä. Facebookissa ja Twitterissä kuulun moniin ryhmiin ja seuraan käyttäjiä, joilta saan mielenkiintoista ammattiin liittyvää ajankohtaista tietoa. Samalla saa hyviä vinkkejä erilaisista blogeista, joita seuraankin myös aktiivisesti. Viime aikoina itsellä luetuimpia ovat olleet Lihastohtorin, Reijo Laatikaisen sekä BodyinMind -blogit. Kehittelen vielä toimivaa systeemiä millä saisin yhteen paikkaan kaikki haluamani blogikirjoituspäivitykset. Feedly on minulla käytössä, mutta ongelmana on se, että alkaa olla sellainen määrä erilaisia sovelluksia mihin pitää kirjautua, että ei jaksaisi seurata kovin montaa eri kanavaa. Siksi melkein parhaiten minulla toimii se, jos blogista on linkitys facebookiin, jossa saan ilmioitukset uusista kirjoituksista. Joku hootsuiten tapainen palvelu voisi olla kokeilun arvoinen.

Puhuttiin myös erilaisista muistiinpanojen tekoon tarkoitetuista sovelluksista. Postit-laput ovat itsellä aktiivisessa käytössä työpöydällä, evernotea olen myös kokeillut, mutta sillä on on ollut synkronointiongelmia jos käytetään usealta eri laitteelta, joten olen pitänyt helpompana pitää muistiinpanot läppärin näytöllä. LInkin lyhentäjää bitlyä olen käyttänyt aiemmin, mutta se oli unohtunut viime aikoina, oli hyvä palauttaa mieleen, niin twitteriin saa järkevämmän näköisiä linkkejä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti